Dijous 21 de novembre del 2019
 
 
  Cercador
Categories:
Mes:
Paraula:
 
 
Informes i monogràfics
EL COMPORTAMENT DELS CONSUMIDORS D'AUTOMÒBILS
Imprimir
Abril 2009
L’estudi elaborat per la consultora tecnològica CAPGEMINI analitza les preferències dels consumidors d'automòbils en els mercats més importants del món.
L’informe “Cars Online 08/09 - 10th Annual Global Automotive Study: Tracking Consumer Buying Behavior in Both Mature and Emerging Markets”, elaborat per la consultora tecnològica CAPGEMINI a partir d’enquestar més de 3.100 consumidors de tot el món, estudia el comportament dels consumidors en els principals mercats mundials de l’automoció: Estats Units, Europa Occidental, Brasil, Rússia, la Índia i la Xina.

Aquest estudi, que fa 10 anys que s’elabora, incorpora, com a novetat més destacada, l’anàlisi dels mercats emergents de l’Índia, Rússia i Brasil que fins l’edició actual no s’havien considerat. Aquests mercats s’estan convertint en claus per a la indústria automobilística, per tant, és summament important pels agents del sector entendre les similituds i les diferències en els patrons de comportament entre els consumidors dels mercats madurs i els dels mercats emergents.

L’estudi també incideix en els temes de més actualitat de la indústria automobilística com son: l’eficiència dels combustibles fòssils, els vehicles propulsats per energies renovables, l’utilització de noves eines telemàtiques en la venda de vehicles i el grau de satisfacció del consumidor en el procés de compra.     

Les principals conclusions a les que arriba l’informe son:
  • L’eficiència del combustible és un factor tant determinant com la seguretat i la fiabilitat en l’elecció del consumidor: el 90% dels enquestats assenyalen l’eficiència energètica del vehicle com un factor important o molt important a considerar durant la compra.
  • No tots els mercats emergents són iguals: Els consumidors brasilers tenen preferències semblants als xinesos. En canvi, tant els russos com els indis tenen uns patrons força únics, malgrat tot comparteixen l’interès per l’eficiència energètica i les energies alternatives.
  • La demanda latent dels consumidors per realitzar el procés de compra del vehicle per Internet segueix creixent. El 44% dels enquestats diuen que estan interessats o molt interessats en poder adquirir fent tot el procés a través de la xarxa.
  • Els consumidors estan segurs dels seus coneixement sobre vehicles respectuosos amb el medi ambient i creix el seu interès cap a l’eficiència energètica i les energies alternatives: Més de tres quartes parts dels consumidors diuen estar segurs o molt segurs de tenir una idea clara sobre què és un cotxe respectuós amb el medi ambient.
  • Cada cop més, els consumidors esperen una velocitat de resposta major dels fabricants i els distribuïdors a qualsevol qüestió que es realitzi, a través de les vies de contacte telemàtica, durant el procés d’adquisició del vehicle.
 
Documents relacionats
CAPGEMINI - Cars Online 08-09 - 10th Annual Global Automotive Study - Tracking Consumer Car Buying Behavior
Ampliar foto
 
Contactar | Fer pàgina d´inici | Avís Legal